Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym

Książki dla lekarzy,studentów,pacjentów pomocne w poznaniu leczenia i chorób
Asystentka

Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym

Post autor: Asystentka »

Jak kompleksowo przebadać dziecko pod kątem logopedycznym?

Publikacja dr Danuty Emiluty-Rozyi to próba wykorzystania imponującego dorobku, na który złożyły się długoletnia praktyka oraz spory wkład naukowy autorki. Celem, który przyświecał powstaniu tej wyjątkowej książki była chęć dostarczenia logopedom narzędzia służącego do diagnozy logopedycznej. Narzędzie, które autorka oddaje do rąk czytelników to pozycja absolutnie unikatowa na rynku wydawnictw logopedycznych. Jest to metoda badania, dzięki której możliwe jest ocenienie w sposób całościowy stopnia posługiwania się językiem przez dane dziecko, a dalszej perspektywie – wyznaczenie najważniejszych elementów przyszłej terapii logopedycznej.

Autorka książki, dr Danuta Emiluta-Rozya to logopeda z wieloletnim stażem. Wiedza, którą przekazuje w niniejszej książce z pewnością będzie niezwykle przydatna dla wszystkich specjalistów zajmujących się problematyką języka i jego użycia. Przebieg kariery:

związana z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie od 1984 roku
współtwórczyni 5-letnich studiów logopedycznych w APS w 1989 roku
autorka programów studiów logopedycznych
założycielka Poradni Logopedycznej APS
wieloletni kierownik Zakładu (Pracowni) Logopedii APS

Zainteresowania naukowe autorki obejmują:

metodologię badań logopedycznych
diagnozę różnicową form zaburzonego i opóźnionego rozwoju mowy
typologie i charakterystykę trudności w językowym porozumiewaniu się

Wykaz najważnieszychszych publikacji (książek i artykułów) autorki:

Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, 2006; Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci 2-, 4- i 6-letnich
(współautorka), 2004
Wybrane zagadnienia logopedyczne. Część III. ś, ź, ć, dź, 2011
Projekt zestawienia form zaburzeń mowy” (współautorka), 1997
Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy”, 1998
Na temat terminu dyslalia, 1998
Projekt badania mowy I. Styczek jako pierwowzór logopedycznego postępowania diagnostycznego, 2002
Współpraca logopedy z psychologiem i lekarzem w rozpoznawaniu uwarunkowań trudności dziecka w komunikowaniu się werbalnym, 2004
Dyslalia – w teorii logopedycznej i praktyce pedagogicznej, 2006
Opóźniony rozwój mowy a opóźnienie rozwoju mowy, 2007
Modyfikacja zestawienia form zaburzeń mowy, 2008
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post