Firmy farmaceutyczne wydają coraz więcej na reklamy w TV

Smutne i śmieszne działania,propozycje zmian w służbie zdrowia
Asystentka

Firmy farmaceutyczne wydają coraz więcej na reklamy w TV

Post autor: Asystentka »

Reklama w lutym 2017: całe podium dla farmacji
W lutym 2017 liderem wydatków reklamowych w telewizji był koncern produkujący leki bez recepty i suplementy diety Aflofarm - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

W lutym tego roku koncern Aflofarm wydał na reklamę prawie 173 mln złotych. Stanowi to wzrost o ponad 60 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.

Kolejne miejsce należy do koncernu US Pharmacia INC. Producent leków bez recepty wydał na reklamę w telewizji ponad 67 mln złotych w lutym 2017 (48,7 mln zł w lutym 2016).

Ponad 50 mln zł wydała na promowanie w telewizji Polpharma, o 5 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Na szóstej pozycji uplasował się koncern GSK z wydatkami na poziomie 38 mln zł - porównywalnie do wydatków ubiegłorocznych.

Na 11 miejscu pod względem wysokości wydatków na reklamę w telewizji znalazła się firma Teva Pharmaceuticals, wzrost wydatków na reklamę TV z 18 do 25,7 mln zł (luty 2016 vs luty 2017).

Reklamodawcy najwięcej wydali w lutym w Polsacie – o ponad 40 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. O ponad 81 mln zł mniej wydano w TVN-ie.

Poniżej stu mln złotych reklamodawcy wydali w telewizji publicznej. W TVP 1 w lutym 2017 zanotowano wpływ z reklam niższy o ponad 28 mln zł, w TVP 2 – o nieco ponad 3 mln zł (w porównaniu do lutego 2016).
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post