WHO: trzeba ograniczyć reklamę niezdrowej żywności w sieci
Po raz pierwszy europejscy eksperci przeprowadzili analizę wpływu cyfrowego marketingu na spożycie niezdrowej żywności przez dzieci. Efekty badań zostały zawarte w najnowszym raporcie WHO. Wnioski są jednoznaczne: zahamowanie negatywnych skutków internetowej reklamy wymaga natychmiastowej interwencji rządów państw.
Wyniki badań dotyczących wpływu nowoczesnych metod marketingowych w świecie cyfrowym, na utrwalanie złych nawyków żywieniowych wśród dzieci, zostały opublikowane w najnowszym raporcie WHO. Rządy wielu państw nadały walce z niezdrową żywnością najwyższy priorytet – przypomina dr Zsuzsanna Jakab, dyrektor regionalny WHO w Regionie Europejskim. Dzieci są narażone na niezliczoną liczbę ukrytych technik marketingowych promujących żywność o wysokiej zawartości tłuszczu, cukru i soli – dodaje. Rodzice mogą być tego nieświadomi. Raport pozwoli im, a także decydentom poznać te zagrożenia i nauczyć się im skutecznie zapobiegać. Trzeba działać szybko – mówi szefowa europejskiego WHO.
Nowoczesny marketing w sieci naukowcy określają, jako jedną z przyczyn rosnącego zjawiska otyłości wśród dzieci. Zdaniem badaczy niezdrowe produkty są bardziej promowane, lepiej widoczne, tańsze i łatwiej dostępne, niż zdrowa żywność. To negatywnie wpływa na nawyki żywieniowe wśród dzieci. Nie ma w tej chwili skutecznych narzędzi do walki z tym zjawiskiem. Nikt też nie kontroluje sieciowego marketingu. A jest on dużo bardziej skuteczny, niż reklama w każdej innej formie. Dostosowany do potrzeb odbiorców, zindywidualizowany i skrojony pod potrzeby konkretnych grup społecznych, zbiera coraz większe żniwo.
Bez znalezienia skutecznych narzędzi walki z tym zjawiskiem, dzieci z nadwagą i otyłością będzie systematycznie przybywać. A to oznacza, że zwiększy się też liczba chorych na schorzenia układu krążenia, nowotwory i cukrzycę. To z kolei będzie miało ogromny wpływ nie tylko na sytuację zdrowotną w Europie, ale również na ekonomię. Dlatego WHO rekomenduje rządom państw podjęcie skutecznych działań i wdrożenie ustawowych regulacji w walce ze szkodliwym marketingiem w sieci. Przede wszystkim chodzi o wprowadzenie ograniczeń wiekowych w dostępie do internetowych reklam promujących niezdrowe produkty spożywcze.
Aleksandra Smolińska
Jak ograniczyć reklamę niezdrowej żywności w sieci?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dziec
autor: Asystentka » 1 kwie 2017, o 10:02 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 788 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
1 kwie 2017, o 10:02
-
-
-
Kara za reklamę ubezpieczenia skierowanego dla seniorów
autor: admin. med. » 8 kwie 2016, o 08:43 » w Porady ZUS, przydatne informacje, adresy do stron pomocnych, o seniorach - 0 Odpowiedzi
- 1204 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
8 kwie 2016, o 08:43
-
-
-
Wyższe kary za niezgodną z prawem reklamę
autor: admin. med. » 28 kwie 2016, o 10:30 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1038 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
28 kwie 2016, o 10:30
-
-
-
GIF wstrzymuje reklamę kropli do oczu Biodacyna Ophtalmicum
autor: Asystentka » 11 sty 2017, o 18:13 » w Leki bez recepty (OTC) oraz na receptę (RX) Interakcje, wskazania, przeciwwskazania, zabronione - 0 Odpowiedzi
- 1141 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
11 sty 2017, o 18:13
-
-
-
Za reklamę nieprawdziwą suplementów, będzie wyższa kara?
autor: admin. med. » 25 maja 2016, o 10:08 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 864 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
25 maja 2016, o 10:08
-