W ostatnich trzech miesiącach poprzedniego roku branża farmaceutyczna przeznaczyła na działania mediowe ponad 278 mln zł, czyli o około 14 milionów więcej niż w czwartym kwartale 2014 - wynika z raportu spółki Codemedia.
W ujęciu całorocznym, branża wydała na promocję niemal 870 milionów złotych, notując tym samym wzrost na poziomie 2% w porównaniu do całego roku 2014.
Branża farmaceutyczna charakteryzuje się wysoką sezonowością związaną z porami roku – budżety na promocję są najwyższe w pierwszym i ostatnim kwartale. Najbardziej wzmożone działania reklamowe przypadają na październik i listopad, w nieco mniejszym stopniu na luty.
Reklamy produktów farmaceutycznych najczęściej pojawiają się w telewizji, która odpowiadała w czwartym kwartale 2015 roku za ponad 70% wszystkich budżetów. Jeden z najmniejszych udziałów w rynku miała reklama outdoorowa (0,4%), która zanotowała jednak w czwartym kwartale najwyższy wzrost za sprawą śladowych inwestycji w ostatnim kwartale 2014 roku.
Preparaty na odchudzanie zaliczają spadki
Najwyższe budżety na promocję w czwartym kwartale 2015 roku przeznaczyli producenci środków przeciw przeziębieniu, wydając ponad 114 mln złotych, co w ujęciu rok do roku dało wzrost o 8%. Kategoria pochłonęła łącznie 41% wydatków branży - najsilniej potwierdza sezonowość branży i wzrosty wydatków w pierwszym i ostatnim kwartale roku.
Podobny udział w rynku miała reklama wizerunkowa i multiproduktowa (kategoria Inne - 20,7% SOS – Share of Spendings) oraz witamin, środków pobudzających i odpornościowych (20,1% wszystkich wydatków w czwartym kwartale 2015). Budżety marketingowe na reklamę wizerunkową i multiproduktową wyniosły w kwartale IV’15 ponad 57 mln zł, notując wzrost na poziomie 15%. Na promocję drugiej kategorii firmy wydały nieco ponad 56 mln złotych, 22% więcej niż w kwartale IV’14. To także najwyższy wzrost w tym sektorze w badanym okresie.
Największy spadek w porównaniu kwartałów 2015 i 2014 zanotowała kategoria środków odchudzających, na poziomie - 51%, zajmując tym samym najmniejszą część budżetów całego sektora (1,6%)
W sezonie grypowym najwięcej reklam leków przeciw przeziębieniu
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Czy istnieje szczepionka przeciw boreliozie? Dlaczego reklam
autor: Asystentka » 22 maja 2017, o 06:25 » w Internista. Lekarz chorób wewnętrznych. Schorzenia inne - 0 Odpowiedzi
- 1173 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
22 maja 2017, o 06:25
-
-
-
Gripovita Junior przeciw grypie i przeziębieniu
autor: admin. med. » 10 gru 2015, o 13:53 » w Leki bez recepty (OTC) oraz na receptę (RX) Interakcje, wskazania, przeciwwskazania, zabronione - 0 Odpowiedzi
- 1315 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
10 gru 2015, o 13:53
-
-
-
Alternatywa dla niemieckich leków przeciwzapalnych i przeciw
autor: nor » 30 lis 2016, o 10:58 » w Gastroenterologia, gastrologia, hepatologia, proktologia - 2 Odpowiedzi
- 1725 Odsłony
-
Ostatni post autor: nor
1 gru 2016, o 02:02
-
-
-
Nadmiar reklam prowadzi do suplementomanii
autor: admin. med. » 1 lut 2016, o 09:26 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1016 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
1 lut 2016, o 09:26
-
-
-
Nowe zasady reklam suplementów diety
autor: Asystentka » 12 sty 2017, o 08:14 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 948 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
12 sty 2017, o 08:14
-