Kara za reklamę ubezpieczenia skierowanego dla seniorów

Porady ZUS, Prawo Medyczne, Ubezpieczenia. Informacje dla seniorów
admin. med.

Kara za reklamę ubezpieczenia skierowanego dla seniorów

Post autor: admin. med. »

UOKiK: kara za reklamę ubezpieczenia skierowanego dla seniorów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na pośrednika finansowego 4Life Direct ponad 51 tys. zł kary za brak informacji w reklamach.

Chodzi o reklamę ubezpieczenia na życie "Moi bliscy", którą w 2012 r. emitował pośrednik ubezpieczeniowy 4Life Direct. Firma ma swoją siedzibę na Gibraltarze, ale o tym już nie informowała potencjalnych klientów. A zdaniem UOKiK dane firmy nie powinny być pomijane.

Zdaniem Urzędu reklama mogła więc wprowadzać w błąd, wywołując u konsumentów wrażenie, że zawierają umowę z polskim ubezpieczycielem. Zwłaszcza że, będąc przedsiębiorcą z Gibraltaru, firma nie podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, m.in. w zakresie gwarancji ubezpieczeniowych.

Urząd nałożył więc ponad 51 tys. zł kary, stwierdzając zaniechanie niezgodnej z prawem praktyki. Decyzja jest prawomocna.

4Life Direct to chyba najbardziej znany dostawca ubezpieczeń pogrzebowych. Sprzedawaną przez nich polisę może teoretycznie kupić każdy, kto nie ukończył 85. r.ż. Firma nie chce od klienta żadnych badań medycznych, podobno akceptuje też wszystkie złożone wnioski.

Firma specjalizuje się w obsłudze seniorów, od pewnego czasu oferuje też m.in. ubezpieczenie szpitalne przeznaczone dla całych rodzin, a nie tylko dla osób starszych.

O reklamach ubezpieczenia "Moi bliscy" „Gazeta Wyborcza” pisała już wcześniej. Zwracała uwagę, że cena złotówka dziennie, która pojawia się w reklamach, w rzeczywistości jest dużo wyższa.

Więcej: wyborcza.biz
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post