Problem jest w reklamach medycznych a nie w lekarzach

Różne informacje,czasem dziwne a czasem bardzo interesujące, o badaniach medycznych
admin. med.

Problem jest w reklamach medycznych a nie w lekarzach

Post autor: admin. med. »

Nie lekarz jest problemem w reklamach, a produkt"
Sytuacja, kiedy lekarz reklamuje suplement lub lek, jest dla wielu z nas nieetyczna. Jednak zdaniem lekarza, który wystąpił w takiej reklamie, Jacka Caby, problemem nie jest lekarz zachęcający do zakupu suplementu czy leku, ale kwestia jakie produkty w ogóle można reklamować.

Lekarze nie mogą występować w reklamach. Prawo jednak mówi o tych czynnych zawodowo. Lekarz Jacek Caba nie wykonuje zawodu, nie podlega więc Rzecznikowi Odpowiedzialności Zawodowej. W wywiadzie dla Natemat twierdzi:

- Myślę, że problemem nie jest osoba, która reklamuje produkt tylko sam produkt. To nie lekarze są głównym graczem na tym rynku, tylko firmy farmaceutyczne. Powinniśmy dyskutować czy dany produkt powinien być reklamowany, a nie kto powinien go reklamować.

I broni reklamowania produktów leczniczych przez prawdziwych lekarzy, a nie aktorów.

- Dyskusja o lizaku na gardło toczona w momencie, kiedy zaraz po reklamówce tegoż lizaka widzimy reklamówkę alkoholu jest po prostu szczytem hipokryzji. Reklamy banków, które robią z ludzi idiotów, opowiadając, że 10 złotych za pożyczone 100, to dużo niższe oprocentowanie niż 10 proc. też są przecież spokojnie akceptowalne tylko ten facet od lizaków to kanalia i wredny oszust.

Przy tym twierdzi stanowczo, że nadal jest lekarzem, a o NRL mówi, że to "to mali, zakompleksieni ludzie trzęsący się o swoje stołki".

Dalej mówi o powinnościach samorządu lekarskiego, które - jego zdaniem - nie idą we właściwym kierunku.

- Samorząd lekarski, przede wszystkim powinien czuwać nad tym, żeby firmy farmaceutyczne przestały wreszcie rządzić branżą medyczną.

I nadal broni produktu, który reklamował.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post