Reklama jak bajka dla dorosłych

Różne informacje,czasem dziwne a czasem bardzo interesujące, o badaniach medycznych
admin. med.

Reklama jak bajka dla dorosłych

Post autor: admin. med. »

Zatroskany o swoje dzieci rodzic skarży reklamę środka na potencję Erekton fast. Dziecko było bardzo zainteresowane reklamą, bo zawiera ona odwołanie do Pinokia. Reklama miała być też emitowana w różnych godzinach, również południowych.

Reklama przedstawia parę w łóżku, pod przykryciem; kobieta pyta mężczyznę, czy ją jeszcze kocha, on potwierdza. Ona zarzuca mu kłamstwo, mówiąc, że "nos mu rośnie jak u Pinokia". Na co mężczyzna odpowiada, że to nie nos. Reklama kończy się okrzykiem zachwytu kobiety i tekstem reklamującym zalety produktu - opisuje reklamę widz.

Jego zdaniem, reklama nie epatuje seksualnością wprost, jednak jest atrakcyjna dla dzieci w warstwie tekstowej, poprzez odwołanie do Pinokia.

W opinii spółki Olimp Laboratories, reklama nie narusza żadnego z przepisów Kodeksu Etyki Reklamy. W szczególności reklama ta, ze względu na formę oraz wskazane przez skarżących czas oraz miejsce emisji nie jest skierowana do dzieci lub młodzieży. Reklama nie była emitowana w sąsiedztwie jakiejkolwiek audycji dla dzieci ani nawet w czasie kiedy dzieci oglądają telewizję. Wskazany przez skarżących okres emisji to czas wieczorny po emisji wieczorynek oraz nie na kanałach telewizyjnych przeznaczonych dla dzieci lub kanałach uniwersalnych.

"Odniesienie do wczesno-popołudniowej emisji reklamy jest sprzeczne w podanym przez jednego ze skarżących czasem emisji (19:21). Tym nie mniej godzina 13.00 jest po pierwsze czasem bardzo niskiej oglądalności a po drugie nie jest czasem, w którym dzieci oglądają telewizję (zazwyczaj znajdują się wtedy w szkole lub w przedszkolu)" - dodała spółka.

"Reklama jest emitowana w różnych godzinach, również południowych. Córka (9 lat) była bardzo zainteresowana reklamą, kiedy widziała ją ok. godziny 13:00. Środki na potencję zdecydowanie nie powinny być reklamowane w takich godzinach. Dzieci (młodsze, jeszcze nie nastolatki) nie mają potrzeby dowiadywania się o problemach starszych (w domyśle) mężczyzn z erekcją" - uważa skarżący.

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu zarzucanych przez skarżących. Uznał, że reklama nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post