Krok 1. Przygotuj skargę
Pismo powinno zawierać następujące informacje:
dane skarżącego (imię, nazwisko, adres, numer telefonu),
dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy,
precyzyjny opis zdarzenia,
w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia.
Przedmiotem skargi lub wniosku może być postępowanie świadczeniodawcy w zakresie realizacji umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartej z oddziałem wojewódzkim NFZ lub niewłaściwe załatwianie spraw przez pracowników Funduszu.
WAŻNE! Zastrzeżenia pacjentów dotyczące sposobu leczenia należy kierować w pierwszej kolejności do: dyrektora szpitala, kierownika przychodni, Rzecznika Praw Pacjenta lub rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej lub do NFZ. Należy pamiętać, że pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia.
Krok 2. Złóż skargę
Złóż skargę w oddziale wojewódzkim NFZ. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
bezpośrednio w siedzibie oddziału lub jego delegaturze
wysłać pocztą na adres oddziału lub właściwej dla siedziby świadczeniodawcy delegatury
wysłać faksem
przesłać skargę na adres e-mail (w przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym lub nie zawierają imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pracownik NFZ za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy o uzupełnienie złożonej skargi lub wniosku o te dane w terminie siedmiu dni. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.)
przesłać za pośrednictwem platformy ePUAP
Krok 3. Czekaj na informację
Czekaj na pisemną informację o sposobie rozpatrzenia skargi. Każda skarga jest na wstępie analizowana w odniesieniu do obowiązujących przepisów oraz postanowień umowy wiążącej danego świadczeniodawcę z oddziałem wojewódzkim NFZ. W przypadku konieczności prowadzenia postępowania wyjaśniającego występujemy do świadczeniodawcy z prośbą o złożenie wyjaśnień lub zajęcie stanowiska w danej sprawie. W niektórych przypadkach konieczne jest również przeprowadzenie kontroli u świadczeniodawcy.
PAMIĘTAJ! Miejscem, w którym skarżący mogą uzyskać pomoc w formie interwencji jest
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta.
Jak złożyć skargę do NFZ na źle realizowaną usługę medyczną?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Jak złożyć skargę w NFZ
autor: admin. med. » 3 lut 2016, o 08:53 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 999 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
3 lut 2016, o 08:53
-
-
-
3,4 tys. zł brutto dodatkowo dla stulatków. Kto musi złożyć
autor: admin. med. » 17 sie 2016, o 08:44 » w Porady ZUS, przydatne informacje, adresy do stron pomocnych, o seniorach - 0 Odpowiedzi
- 1065 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
17 sie 2016, o 08:44
-
-
-
Skarga rodziców zmarłego dziecka skargę do Europejskiego Try
autor: Asystentka » 31 mar 2017, o 10:05 » w Smutno i śmieszne, w służbie zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 925 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
31 mar 2017, o 10:05
-
-
-
Ruchy antyszczepionkowe: urzędy nie mogą nas karać, składamy skargę do ETPC
autor: Asystentka » 5 mar 2017, o 09:02 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 736 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
5 mar 2017, o 09:02
-
-
- 3 Odpowiedzi
- 1612 Odsłony
-
Ostatni post autor: Filmowiec
4 mar 2022, o 22:22