ZABURZENIA PRZYWIĄZANIA U DZIECI I MŁODZIEŻY PORADNIK DLA TERAPEUTÓW, OPIEKUNÓW I PEDAGOGÓW
Przewodnik adresowany do terapeutów, opiekunów i pedagogów stykających się z problemem zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży. Autor, bazując na wieloletniej praktyce, proponuje terapeutyczny model opieki. Jego założeniem jest stworzenie dziecku środowiska, które nieustannie wpływałoby korzystnie na rozwój zdolności do tworzenia i podtrzymywania więzi społecznych. Mocną stroną książki jest nie tylko wiedza teoretyczna, ale także duża część praktyczna, wraz ze studiami przypadków.
Autor wyjaśnia, czym jest przywiązanie, oraz opisuje jego różne style. Tłumaczy, w jaki sposób wczesne doświadczenia wpływają na życie dzieci i młodzieży, a także jak zrozumienie tego wpływu może pomóc opiekunom. Opisuje metody sprawowania opieki i czynniki podtrzymujące proces zdrowienia oraz podpowiada, jak wzmocnić poczucie bezpieczeństwa dziecka czy dostrzec w trudnościach i konfliktach szansę na interwencję terapeutyczną. Przedstawia metody terapii behawioralnej, które są skuteczne w przypadku zaburzeń relacji przywiązania. Poradnik pomaga zrozumieć wpływ owych zaburzeń na proces społecznego, emocjonalnego i poznawczego dojrzewania jednostki, a także rozwinąć praktyczne umiejętności niezbędne do budowania opiekuńczego i wspierającego środowiska.
Przedstawiony w książce model opieki terapeutycznej opiera się na założeniu, że codzienne doświadczenia dziecka same w sobie powinny mieć charakter terapeutyczny, a wspieranie procesu zdrowienia wpisane jest w relacje, które stanowią istotę codziennego życia. Sposób organizacji tego życia ma zaś znaczenie terapeutyczne. Tworząc bezpieczne miejsce, w którym możliwe jest rozpoczęcie podnoszenia się po traumie z wczesnego dzieciństwa, opiekunowie sprzyjają powstawaniu w umyśle wychowanków spójnego obrazu emocjonalnych więzi.
Chris Taylor – psycholog, specjalista w zakresie rozwoju dziecka, terapeuta i niezależny konsultant. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w terapeutycznej pracy z dziećmi i nastolatkami, którzy doświadczyli traumatycznych przeżyć we wczesnym okresie rozwoju. Na Glyndŵr University prowadził zajęcia z zakresu praktycznych zastosowań teorii przywiązania w terapii dzieci. Opracował model opieki terapeutycznej oparty na elementach teorii przywiązania, podejścia psychodynamicznego, psychologii poznawczej i społecznej oraz teorii społecznego uczenia się. Prowadzi szkolenia dla opiekunów zastępczych, pracowników socjalnych, pedagogów oraz przedstawicieli organizacji samorządowych, prywatnych i pożytku publicznego.
ZABURZENIA PRZYWIĄZANIA U DZIECI I MŁODZIEŻY
ZABURZENIA PRZYWIĄZANIA U DZIECI I MŁODZIEŻY
- Załączniki
-
- przywiazanie-dzieci.jpg (3.17 KiB) Przejrzano 751 razy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży
autor: Asystentka » 13 gru 2016, o 10:56 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 932 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
13 gru 2016, o 10:56
-
-
-
Zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży
autor: admin. med. » 25 lut 2016, o 08:16 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 1028 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
25 lut 2016, o 08:16
-
-
-
Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży
autor: admin. med. » 13 lip 2016, o 20:44 » w Neurologia – Psychiatria - Psychologia - 0 Odpowiedzi
- 1247 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
13 lip 2016, o 20:44
-
-
-
Zaburzenia czynnościowe układu pokarmowego u dzieci i młodzieży
autor: admin. med. » 9 sty 2016, o 06:44 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 1148 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
9 sty 2016, o 06:44
-
-
-
Niepadaczkowe zaburzenia napadowe u niemowląt, dzieci i młodzieży
autor: admin. med. » 23 lut 2016, o 08:35 » w Neurologia – Psychiatria - Psychologia - 0 Odpowiedzi
- 1101 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
23 lut 2016, o 08:35
-