"Nie" dla sygnałów dźwiękowych alarmowych w komunikacji rekl

Różne informacje,czasem dziwne a czasem bardzo interesujące, o badaniach medycznych
admin. med.

"Nie" dla sygnałów dźwiękowych alarmowych w komunikacji rekl

Post autor: admin. med. »

"Nie" dla sygnałów dźwiękowych alarmowych w komunikacji reklamowej

Sygnał karetki w reklamie suplementu - zdaniem słuchacza - może być mylący dla osób, które słuchają radia podczas prowadzenia auta. Poskarżył się w tej sprawie Komisji Etyki Reklamy. Z jakim skutkiem?

Nie jest to reklama w sensie ścisłym, ale dżingiel sponsorski emitowany przed i po prognozie pogody w radiowej Trójce (kilka razy dziennie). Rozpoczyna się sygnałem karetki pogotowia, a następnie dwójka lektorów czyta: "Na prognozę pogody zaprasza producent suplementu diety Gold Omega 3. Gold Omega 3 - strażnik Twojego serca".

Zdaniem słuchacza, rozlegający się na początku sygnał karetki pogotowia może być bardzo mylący dla osób, które słuchają radia podczas prowadzenia auta. Kierowcy mogą spodziewać się prawdziwej karetki, reagować nieprzewidywalnie, skupiać uwagę na błędnych bodźcach, co w efekcie może powodować zagrożenie w ruchu drogowym.

Uznał, że twórca reklamy złamał zasadę, zgodnie z którą „reklamodawca, promujący, pośrednik i środki przekazu, każdy wyłącznie w zakresie swojej działalności dotyczącej reklamy, będzie przestrzegał zasady, aby odbiorca reklamy powstałej lub rozpowszechnianej z jego udziałem mógł zawsze zidentyfikować, że dany przekaz jest reklamą".

Jak argumentował reklamodawca, nawet jeśli "pierwotny sygnał karetki dezorientuje kierowcę, dalsza treść przekazu pozwala z łatwością i szybko (sygnał karetki trwa zaledwie sekundę) zorientować się, że sygnał karetki nie jest związany z rzeczywistą karetką. Tym bardziej, że zarówno dźwięk karetki z przekazu jak i ww. sformułowanie mają to samo natężenie, modulację i dobiegają z tego samego kierunku tj. głośników pojazdu. Najistotniejsze jest jednak, że całość przekazu pozwala z łatwością zorientować się odbiorcy, że ma do czynienia z przekazem sponsorskim".

Jednak tym razem Zespół Orzekający KER przychylił się do stanowiska słuchacza i stwierdził, że w komunikacji reklamowej nie powinno się używać sygnałów dźwiękowych alarmowych zarezerwowanych dla pojazdów uprzywilejowanych, aby nie dezorientować kierowców, a co za tym idzie nie narażać ich na niebezpieczeństwo.
źródło:rynekaptek.pl
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post