Poradnik nie tylko dla rodziców
Jak porozumiewać się z dzieckiem, które ma problemy z komunikacją?
Zgodnie ze swoim tytułem, książka Magdaleny Grycman adresowana jest nie tylko do rodziców, lecz także do wszystkich osób stykających się w swojej pracy zawodowej z dziećmi obarczonymi zaburzeniami w zakresie komunikowania się. Autorka dzieli się tutaj wiedzą, którą pozyskała od rodziców, nauczycieli oraz terapeutów dzieci cierpiących na zaburzenia związane z umiejętnością porozumiewania się.
Czytelnicy znajdą w prezentowanej książce odpowiedzi między innymi na takie pytania jak:
od czego zacząć pracę nad rozwojem komunikacji
w jaki sposób obserwować umiejętności porozumiewania się
jak korygować wdrożone już strategie
czy ich dziecko będzie mówić
jak rozszerzać słownictwo
jak odczytać problemy ucznia
jak wzbudzić w dziecku chęć do rozmawiania
Agnieszka Pilch, Prezes Stowarzyszenia „Mówić bez Słów”, podkreśla w recenzji niniejszej publikacji, że książkę tę z powodzeniem nazwać można ...bezcenną skarbnicą wiedzy o metodach pracy określanych jako alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się – tzw. AAC.
Jedyna na rynku książka, która w tak przystępny, kompetentny i wszechstronny sposób porusza problemy dotyczące osób niemówiących. Poradnik ten – skierowany zarówno do terapeutów, jak i rodziców – jest bezcenną skarbnicą wiedzy o metodach pracy określanych jako alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się – tzw. AAC. Dr Magdalena Grycman w swojej najnowszej książce stara się odpowiedzieć na fundamentalne dla rodziców i terapeutów pytania: Jak mam zrozumieć moje dziecko? Jak odczytać potrzeby naszego ucznia? Ja wzbudzić w dziecku chęć do rozmawiania? Jak nauczyć dziecko bycia aktywnym uczestnikiem zdarzeń, a nie tylko obserwatorem?… Krok po kroku, strategia po strategii Autorka towarzyszy rodzicom i terapeutom w poszukiwaniu sposobu nawiązania kontaktu, dzieląc się z nimi ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi ze złożonymi trudnościami w komunikacji. Forma rozmów, które dr Grycman prowadzi na łamach swojej książki, podkreśla niepowtarzalny charakter problemów każdego dziecka i sprawia, że jej rozmówcy włączani są w odkrywanie indywidualnych dróg komunikacji. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że w tych działaniach towarzyszą jej aktywnie rodzice, gdyż to środowisko rodzinne jest tym, w którym rozwijają się w naturalny sposób kompetencje komunikacyjne i umiejętności językowe.
Prezes Stowarzyszenia „Mówić bez Słów”
mgr Agnieszka Pilch
Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Ćwiczenia językowe. Część 2 - Propozycje zadań dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami w komunikacji językowej
autor: Asystentka » 9 mar 2017, o 07:59 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 802 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
9 mar 2017, o 07:59
-
-
-
Jak bezpiecznie podróżować z dziećmi?
autor: Asystentka » 28 maja 2017, o 07:49 » w Pediatria, Neonatologia - 0 Odpowiedzi
- 1354 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
28 maja 2017, o 07:49
-
-
-
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
autor: Asystentka » 23 lis 2016, o 07:53 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 857 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
23 lis 2016, o 07:53
-
-
-
Co z opieką nad dziećmi z wrodzonymi wadami serca?
autor: Asystentka » 16 lis 2016, o 07:50 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 789 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
16 lis 2016, o 07:50
-
-
-
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą Programy zajęć
autor: Asystentka » 8 mar 2017, o 11:41 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 773 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
8 mar 2017, o 11:41
-