O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet. W świetle badań społeczno-pedagogicznych

Książki dla lekarzy,studentów,pacjentów pomocne w poznaniu leczenia i chorób
Asystentka

O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet. W świetle badań społeczno-pedagogicznych

Post autor: Asystentka »

Prezentowane w niniejszej pracy zagadnienia mają charakter interdyscyplinarny i mieszczą się w kręgu zainteresowań pedagogiki zdrowia – dyscypliny, która łączy przede wszystkim elementy pedagogiki społecznej, socjologii zdrowia i choroby, medycyny społecznej, psychologii zdrowia oraz polityki społecznej. Książka omawia bieżące i ważne problemy społeczne odnoszące się do zdrowia oraz zmusza do refleksji nad tym, jakie działania należy podjąć, aby poprawić zdrowotność kobiet w Polsce. Niniejsza praca prezentuje takie kwestie, jak: znaczenie wykształcenia w przygotowaniu kobiety do roli matki; zagrożenia zdrowia wynikające z chorób cywilizacyjnych w kontekście niepłodności kobiet; terapia dziecięcych zaburzeń mowy w kontekście wiedzy i zaangażowania matki w proces leczenia; styl życia kobiet w trakcie leczenia raka piersi i po jego zakończeniu; samopoczucie kobiet hospitalizowanych z uwzględnieniem arteterapii; wpływ zabiegów kosmetycznych na samopoczucie kobiety; postawy antykoncepcyjne młodych kobiet; opinie kobiet na temat zakresu i znaczenia wybranych działań prozdrowotnych w różnych instytucjach służby zdrowia lub jednostkach mogących upowszechniać edukację zdrowotną. Książkę podsumowuje próba przeglądu wybranych dylematów zdrowotnych, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia kobiet oraz wpływać na jakość ich funkcjonowania w środowisku społecznym. Publikacja skierowana jest zatem do pedagogów społecznych i studentów pedagogiki różnych specjalności (szczególnie do studentów kształcących się w zakresie pedagogiki zdrowia czy edukacji zdrowotnej), a zwłaszcza do kobiet zainteresowanych wzmacnianiem i pomnażaniem własnego zdrowia.

Joanna Bulska, doktor nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi zajęcia z promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej i zdrowia publicznego. Autorka książek z zakresu interdyscyplinarnego charakteru promocji zdrowia.

Wybrane publikacje: Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia(Toruń 2008); Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi – Pedagogiczne konteksty badawcze(Kraków 2008); Środowisko rodzinne w trosce o zdrowie dziecka (Toruń 2012); Carrying out the Education for Safety as a Chance to Minimise Risky Behaviour of School-age Children and Youth („The New Educational Review”); Teacher`s Work Evaluation as an Element of Education Quality („The New Educational Review”); The child with congenital defekt of the neural system – selectedbio-psycho-social issues(„Kwartalnik Pedagogiczny”).
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post