Prezentowane w niniejszej pracy zagadnienia mają charakter interdyscyplinarny i mieszczą się w kręgu zainteresowań pedagogiki zdrowia – dyscypliny, która łączy przede wszystkim elementy pedagogiki społecznej, socjologii zdrowia i choroby, medycyny społecznej, psychologii zdrowia oraz polityki społecznej. Książka omawia bieżące i ważne problemy społeczne odnoszące się do zdrowia oraz zmusza do refleksji nad tym, jakie działania należy podjąć, aby poprawić zdrowotność kobiet w Polsce. Niniejsza praca prezentuje takie kwestie, jak: znaczenie wykształcenia w przygotowaniu kobiety do roli matki; zagrożenia zdrowia wynikające z chorób cywilizacyjnych w kontekście niepłodności kobiet; terapia dziecięcych zaburzeń mowy w kontekście wiedzy i zaangażowania matki w proces leczenia; styl życia kobiet w trakcie leczenia raka piersi i po jego zakończeniu; samopoczucie kobiet hospitalizowanych z uwzględnieniem arteterapii; wpływ zabiegów kosmetycznych na samopoczucie kobiety; postawy antykoncepcyjne młodych kobiet; opinie kobiet na temat zakresu i znaczenia wybranych działań prozdrowotnych w różnych instytucjach służby zdrowia lub jednostkach mogących upowszechniać edukację zdrowotną. Książkę podsumowuje próba przeglądu wybranych dylematów zdrowotnych, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia kobiet oraz wpływać na jakość ich funkcjonowania w środowisku społecznym. Publikacja skierowana jest zatem do pedagogów społecznych i studentów pedagogiki różnych specjalności (szczególnie do studentów kształcących się w zakresie pedagogiki zdrowia czy edukacji zdrowotnej), a zwłaszcza do kobiet zainteresowanych wzmacnianiem i pomnażaniem własnego zdrowia.
Joanna Bulska, doktor nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi zajęcia z promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej i zdrowia publicznego. Autorka książek z zakresu interdyscyplinarnego charakteru promocji zdrowia.
Wybrane publikacje: Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia(Toruń 2008); Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi – Pedagogiczne konteksty badawcze(Kraków 2008); Środowisko rodzinne w trosce o zdrowie dziecka (Toruń 2012); Carrying out the Education for Safety as a Chance to Minimise Risky Behaviour of School-age Children and Youth („The New Educational Review”); Teacher`s Work Evaluation as an Element of Education Quality („The New Educational Review”); The child with congenital defekt of the neural system – selectedbio-psycho-social issues(„Kwartalnik Pedagogiczny”).
O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet. W świetle badań społeczno-pedagogicznych
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Pakiet badań laboratoryjnych dla kobiet planujących ciążę
autor: admin. med. » 14 lut 2016, o 09:05 » w Ginekologia - 3 Odpowiedzi
- 4737 Odsłony
-
Ostatni post autor: Timothyaxobe
24 maja 2019, o 20:26
-
-
-
RPO o potrzebie uregulowań prawnych dot. testów genetycznych
autor: admin. med. » 4 kwie 2016, o 08:31 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1391 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
4 kwie 2016, o 08:31
-
-
-
Fatamorgana saudyjskiej przestrzeni społeczno-kulturowej kobirt
autor: admin. med. » 27 lis 2015, o 16:54 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 714 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
27 lis 2015, o 16:54
-