Rozumienie pytań - Ćwiczenia kompetencji językowych

Książki dla lekarzy,studentów,pacjentów pomocne w poznaniu leczenia i chorób
Asystentka

Rozumienie pytań - Ćwiczenia kompetencji językowych

Post autor: Asystentka »

Prezentowane materiały pomagają w ćwiczeniach ukierunkowanych na rozwijanie następujących umiejętności:

- formułowanie zdań poprawnych gramatycznie - o zachowanym prawidłowym szyku i fleksji, szczególnie w odniesieniu do rzeczowników,
- inicjowanie wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, będących etapem wstępnym do opanowania umiejętności samodzielnego opowiadania;
- różnicowanie oraz właściwe stosowanie zaimków osobowych (on, ona) i wskazujących (ten, ta);
- rozumienie pytań dotyczących osób, czynności oraz zaczynających się od: czym? na czym? w czym?;
- pojmowanie i samodzielne prawidłowe stosowanie partykuł: tak, nie.

Co więcej, zachęcają do poszerzania zakresu słownictwa czynnego.

Zestaw zawiera 44 karty pracy z prostymi ilustracjami prezentującymi czynności oraz etykiety do pocięcia, gdzie na awersie etykiety mieści się symbol, a na rewersie wyraz.

Całość została podzielona na dwie części. W pierwszej znajdują się zestawiania obrazków oraz zdań do nich, które ściśle ze sobą korelują i są właściwym opisem obrazka. Tutaj zadaniem podopiecznego jest udzielenie odpowiedzi na konkretne pytanie. Ramki paska zdaniowego pod obrazkiem, które ćwiczący może kolejno wskazywać w trakcie odpowiadania, sugerują ile słów ma zawierać a tym samym jak długa ma być wypowiedź. W przypadku osób posługujących się pismem, ramki mogą posłużyć do ćwiczeń w pisemnym udzielaniu odpowiedzi. Poniżej przedstawiono zdania do obrazków. W odpowiedziach na pytanie: „Opowiedz, co widzisz na obrazku?” dopuszcza się pewien zakres swobody wypowiedzi.

Seria "Ćwiczenia kompetencji językowych" składa się z trzech zeszytów ćwiczeń: Antonimy część 1, Antonimy część 2 oraz Rozumienie pytań.

Zawarte w nich zadania służą kształtowaniu umiejętności komunikacji językowej, a w szczególności:

• rozumienia i poprawnego posługiwania się antonimami, zaimkami wskazującymi i osobowymi;
• formułowania zdań poprawnych gramatycznie, z prawidłowym szykiem i fleksją;
• budowania wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, wprowadzenie do samodzielnego opowiadania;
• rozumienia pytań dotyczących osób i czynności.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post