Czy Kodeks Dobrych Praktyk Suplementów Diety spełni swoją rolę?
„Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety” został opracowany i przyjęty przez organizacje branżowe skupiające producentów suplementów diety. Regulacja ma na celu stworzenie wspólnych dla branży standardów dotyczących reklamy suplementów diety i jest pierwszą tego typu inicjatywą w Europie. Wypracowanie Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety było wynikiem kilkumiesięcznych negocjacji w środowisku branżowym.
Branża postawiła na samoregulację, m.in. po to, by uniknąć rozwiązań systemowych. Jednak, jak podkreślają eksperci, skuteczność Kodeksu będzie zależała od tego, ile firm dobrowolnie zdecyduje się przyjąć wynikające z kodeksu ograniczenia.
Monika Granecka z Sanofi podkreśla, że Kodeks został sygnowany przez blisko 80 proc. uczestników rynku, będących głównymi farmaceutycznymi reklamodawcami telewizyjnymi i już teraz możemy zaobserwować jego efekty przy okazji nowych kampanii promocyjnych. - To właśnie dzięki samoregulacji branża otrzymała narzędzie do eliminowania reklam naruszających zaufanie do suplementów diety - tłumaczy Granecka i dodaje, że jest to podstawa do zmiany podejścia wszystkich interesariuszy do tej kategorii i nadania jej odpowiedniej, należnej rangi użytecznych produktów prozdrowotnych.
W Kodeksie Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety znalazły się rozwiązania ukierunkowane na zwiększenie świadomości konsumentów oraz na uporządkowanie sposobu komunikacji reklamowej, a branża otrzymała narzędzia do eliminowania reklam naruszających zaufanie do tej kategorii produktów.
- W Sanofi kierujemy się zasadą bezkompromisowej etyki w działaniu, a zaangażowanie w edukację zdrowotną społeczeństwa to jeden z kluczowych elementów naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Dlatego byliśmy jedną z pierwszych firm, która została sygnatariuszem Kodeksu – jest dla nas sprawą priorytetową, aby przekaz kierowany do naszych konsumentów był jasny, rzetelny oraz nie budził żadnych wątpliwości – powiedziała Monika Granecka.
Oto lista firm, które do tej pory podpisały deklarację:
A&D Pharma, Aflofarm, Amway Sp. z o.o., A-Z Medica, Bayer, Biofarm, Bonimed, Ewa Krotoszyn, Forever Living Products Poland, Formeds, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, ICHEM, IOC, Natur Produkt Zdrovit, Natural Pharmaceuticals, Nutropharma, Oleofarm, Olimp Laboratories Sp. z o.o., Omega Pharma, Pfizer Trading, Polpharma, Sanofi Aventis, Takeda Polska, Teva Pharmaceuticals Polska, Tymofarm, USP Zdrowie, Walmark, Zioło-Piast Hurtownia Farmaceutyczna.
Kodeks wszedł w życie z dniem 30 listopada 2016 r.
Czy Kodeks Dobrych Praktyk Suplementów Diety spełni swoją rolę
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
25 dobrych praktyk zarządzania które zwiększą zyski placówki
autor: admin. med. » 11 paź 2016, o 10:12 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 1058 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
11 paź 2016, o 10:12
-
-
-
Nowe przepisy dot. suplementów diety
autor: Asystentka » 23 maja 2017, o 09:43 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1117 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
23 maja 2017, o 09:43
-
-
-
Za dużo spożywamy suplementów diety
autor: admin. med. » 21 sie 2016, o 09:39 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1164 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
21 sie 2016, o 09:39
-
-
-
GIS zakaże reklamy suplementów diety
autor: Asystentka » 13 kwie 2017, o 08:27 » w Leki bez recepty (OTC) oraz na receptę (RX) Interakcje, wskazania, przeciwwskazania, zabronione - 0 Odpowiedzi
- 1079 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
13 kwie 2017, o 08:27
-
-
-
NIK zapowiada kontrolę suplementów diety
autor: admin. med. » 30 mar 2016, o 09:41 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1175 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
30 mar 2016, o 09:41
-