Barbara Dobrowolska
Pogłębiająca się wielokulturowość Europy jest już faktem, a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej jedynie formalnością, przypieczętowującą stan dokonany. Wielokulturowości nie można jednak po prostu ogłosić – o wielokulturowość należy dbać i zabiegać; potrzeba wielu lat pracy i pokonywania stereotypów, lęków i uprzedzeń, by w rezultacie móc się szczycić społecznością wielokulturową, a zarazem jednolitą, gdzie podziały, choć wyraźne, płynnie przechodzą jedne w drugie. Książką szczególnie w tym temacie przydatną, są Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły Barbary Dobrowolskiej, ujmująca zagadnienie od strony edukacji, jako zarodka, z którego może i powinna wykluć się przyszła wielokulturowość.
Publikacja składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna prezentuje przegląd stanowisk wobec wielokulturowości i międzykulturowości oraz wobec kultury szkoły. Część druga – empiryczna – diagnozuje postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej, próbuje nakreślić definicję pojęcia „kultury szkoły, a całość uzupełniona jest analizą jakościową. Nie dziwią zatem niezwykle pochlebne i entuzjastyczne opinie Recenzentów: prof. zw. dra hab. Tadeusza Pilcha oraz prof. UŚ dr hab. Aliny Szczurek-Boruty.
ISBN: 978-83-7850-803-8
Wydanie pierwsze, Kraków 2015, Format B5, Objętość 362 strony, Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły
Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły
- Załączniki
-
- postawy-nauczycieli.jpg (7.52 KiB) Przejrzano 851 razy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Muzolandia przedszkolaka. Scenariusze zajęć dla nauczycieli
autor: Asystentka » » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 1041 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
-
-
-
ŚCO znów uczy nauczycieli o profilaktyce onkologicznej
autor: Asystentka » » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 993 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
-