Zatroskany o swoje dzieci rodzic skarży reklamę środka na potencję Erekton fast. Dziecko było bardzo zainteresowane reklamą, bo zawiera ona odwołanie do Pinokia. Reklama miała być też emitowana w różnych godzinach, również południowych.
Reklama przedstawia parę w łóżku, pod przykryciem; kobieta pyta mężczyznę, czy ją jeszcze kocha, on potwierdza. Ona zarzuca mu kłamstwo, mówiąc, że "nos mu rośnie jak u Pinokia". Na co mężczyzna odpowiada, że to nie nos. Reklama kończy się okrzykiem zachwytu kobiety i tekstem reklamującym zalety produktu - opisuje reklamę widz.
Jego zdaniem, reklama nie epatuje seksualnością wprost, jednak jest atrakcyjna dla dzieci w warstwie tekstowej, poprzez odwołanie do Pinokia.
W opinii spółki Olimp Laboratories, reklama nie narusza żadnego z przepisów Kodeksu Etyki Reklamy. W szczególności reklama ta, ze względu na formę oraz wskazane przez skarżących czas oraz miejsce emisji nie jest skierowana do dzieci lub młodzieży. Reklama nie była emitowana w sąsiedztwie jakiejkolwiek audycji dla dzieci ani nawet w czasie kiedy dzieci oglądają telewizję. Wskazany przez skarżących okres emisji to czas wieczorny po emisji wieczorynek oraz nie na kanałach telewizyjnych przeznaczonych dla dzieci lub kanałach uniwersalnych.
"Odniesienie do wczesno-popołudniowej emisji reklamy jest sprzeczne w podanym przez jednego ze skarżących czasem emisji (19:21). Tym nie mniej godzina 13.00 jest po pierwsze czasem bardzo niskiej oglądalności a po drugie nie jest czasem, w którym dzieci oglądają telewizję (zazwyczaj znajdują się wtedy w szkole lub w przedszkolu)" - dodała spółka.
"Reklama jest emitowana w różnych godzinach, również południowych. Córka (9 lat) była bardzo zainteresowana reklamą, kiedy widziała ją ok. godziny 13:00. Środki na potencję zdecydowanie nie powinny być reklamowane w takich godzinach. Dzieci (młodsze, jeszcze nie nastolatki) nie mają potrzeby dowiadywania się o problemach starszych (w domyśle) mężczyzn z erekcją" - uważa skarżący.
Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu zarzucanych przez skarżących. Uznał, że reklama nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.
Reklama jak bajka dla dorosłych
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
PODRÓŻE KONIKA KASZTANKA PO POLSCE BAJKA LOGOPEDYCZNA
autor: Asystentka » 2 gru 2016, o 08:13 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 807 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
2 gru 2016, o 08:13
-
-
-
Reklama farmaceutyków?
autor: admin. med. » 11 lut 2016, o 10:11 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 950 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
11 lut 2016, o 10:11
-
-
-
Reklama leków z nowymi ostrzeżeniami
autor: drJozin » 11 kwie 2022, o 19:56 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 6044 Odsłony
-
Ostatni post autor: drJozin
11 kwie 2022, o 19:56
-
-
-
Reklama jest irytująca, ale skuteczna
autor: Asystentka » 29 kwie 2017, o 08:31 » w Smutno i śmieszne, w służbie zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 737 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
29 kwie 2017, o 08:31
-
-
-
Reklama żelków dla dzieci pod obstrzałem UOKiK
autor: Asystentka » 20 lut 2017, o 19:23 » w Smutno i śmieszne, w służbie zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 975 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
20 lut 2017, o 19:23
-