Książka niniejsza, przejrzyście ułożona i przystępnie napisana, przedstawia wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne. Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także trudną sytuacją rodzinną. W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego przeszkolenia.
Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD.
Ten nowoczesny podręcznik do terapii zaznajomi zarówno nowicjusza, jak i doświadczonego klinicystę z podstawowymi interwencjami niezbędnymi w terapii dzieci, które cierpią z powodu urazu psychicznego i straty kogoś bliskiego. Wybitni klinicyści, a zarazem badacze zajmujący się urazem psychicznym przedstawili bardzo skuteczny, oparty na dowodach program terapeutyczny, udoskonalony na podstawie informacji zwrotnych od terapeutów pracujących w lokalnych ośrodkach. Obowiązkowa pozycja w zestawie narzędzi każdego klinicysty!.
Lisa Amaya-Jackson, MD, MPH,UCLA-Duke National Center for Child Traumatic Stress
Jest to książka, na którą czekali klinicyści i wychowawcy zajmujący się stresem pourazowym u dzieci! Terapia poznawczo-behawioralna ukierunkowana na traumę to niewątpliwie wzorcowa metoda terapii dzieci poddanych urazowym doświadczeniom i ich rodzin. Ujęcie terapeutyczne oparte na dowodach zostało opisane w praktyczny sposób, który doceni każdy klinicysta. Szczególnie wartościowe było dla mnie szerokie odwoływanie się do przykładów klinicznych oraz odpowiedzi na typowe pytania dotyczące praktyki. Książkę.tę powinien przeczytać każdy terapeuta i każdy student pracujący z dziećmi, które przeżyły traumę i ich rodzinami.
Benjamin E. Saunders, PhD, National Crime Victims Research and Treatment Center, Uniwersytet Medyczny Karoliny Południowej
Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży
Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży
- Załączniki
-
- terapia-traumy-i-traumatycznej-zaloby-u-dzieci-i-mlodziezy.jpg (14.47 KiB) Przejrzano 739 razy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
TERAPIA TRAUMY Teoria i praktyka terapii opartej na dowodach
autor: Asystentka » 12 gru 2016, o 08:11 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 790 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asystentka
12 gru 2016, o 08:11
-
-
-
Ciało pamięta Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym
autor: admin. med. » 6 kwie 2016, o 08:30 » w Wydawnictwa medyczne - 0 Odpowiedzi
- 1003 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
6 kwie 2016, o 08:30
-
-
-
Depresja u dzieci i młodzieży
autor: admin. med. » 28 lis 2015, o 09:51 » w Wydawnictwo i Księgarnia Internetowa Impuls - 0 Odpowiedzi
- 3131 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
28 lis 2015, o 09:51
-