Leki magia reklamy

Leki, wskazania, działanie, skutki uboczne, interakcje leków.Leki zalecane do leczenia.Środki spożywcze bezglutenowe
Asystentka

Leki magia reklamy

Post autor: Asystentka »

Ta reklama to piękny przykład magii reklamowej
Z tym lekiem przeciwbólowym możemy zaznajomić się regularnie wraz z nowymi odsłonami reklam. Jednak jego przekaz reklamowy może sugerować, iż lek można stosować w terapii długotrwałej. To błąd - ocenia Pogromczyni reklam.

Reklama wygląda tak: osoba w podeszłym wieku, na skutek bóli reumatycznych ma problem z codzienną aktywnością. Zwykłe zajęcia, takie jak podlewanie kwiatów, zakupy czy zabawa z wnukiem stają się niemożliwe bądź ograniczone przez odczuwany w stawach ból. W tym wypadku sprawę rozwiązuje lek. Zażycie 1 tabletki na dobę sprawia, iż życie na powrót staje się kolorowe, ciężkie sprawunki czy podnoszenie wnuczki można wykonać bez zastanowienia, a wejście na drugie piętro po schodach odbywa się z uśmiechem i niemal biegiem. Do następnej porcji leku… - opisuje Pogromczyni Reklam Farmaceutycznych.

Skład leku Opokan: Meloxicam, w dawce 7,5mg w 1 tabletce.

Meloxicam to niesteroidowy lek przeciwzapalny, będący selektywnym inhibitorem COX-2. Wykazuje silne działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe oraz przeciwgorączkowe. Lek wskazany jest do stosowania w chorobach zwyrodnieniowych kości i stawów w przebiegu reumatoidalnego zapalenia stawów a także w zesztywniającym zapaleniu stawów kręgosłupa. Substancja ta przeciwwskazana jest u osób z owrzodzeniami w obrębie przewodu pokarmowego a także w wypadku ciężkiej niewydolności serca czy nerek. Należy zachować ostrożność przy stosowaniu meloxicamu w przypadku schorzeń żołądkowo-jelitowych, nadciśnienia tętniczego, astmy.

- Jako farmaceutka mam mieszane uczucia do omawianej reklamy. Jej dobrą stroną jest informacja jaką otrzymuje pacjent: są preparaty, które są w stanie zwalczyć ból stawów i kości. A jakie widzę negatywy? Treści skierowane są głównie do osób w wieku podeszłym. Wiele z nich już zmaga się z chorobami podstawowymi, takimi jak na przykład nadciśnienie. W takich wypadkach branie bez konsultacji dodatkowego leku może być ryzykowne, ze względu na potencjalne interakcje - wyjaśnia farmaceutka.

Ponadto - jak dodaje - przekaz reklamowy może sugerować, iż lek można stosować w terapii długotrwałej, a charakterystyka produktu wyraźnie podkreśla czas terapii maksymalnie na 7 dni bez konsultacji z lekarzem.
Kolejne ryzyko to właśnie wizyta u lekarza, podczas której pacjent na swoją dolegliwość bólową dostanie preparat na receptę. Jeśli nie da znać, iż już zażywa preparat bez recepty ,w tym wypadku omawiany Opokan może dojść do zdublowania substancji czynnej czy też zażywania na raz dwóch leków przeciwbólowych co może zwiększyć ryzyko wystąpienia objawów niepożądanych - ocenia specjalistka.

Jej zdaniem, powyższa reklama to piękny przykład magii reklamowej, gdy po jednej tabletce pacjent do tej pory ograniczony ruchowo nagle może w przenośni przenosić góry.

- Wiele dolegliwości kostno-stawowych wymaga od pacjentów pewnego oszczędzania się, a także zrezygnowania z dźwigana ciężkich rzeczy. Dlaczego zatem w większości to właśnie takie reklamy wręcz pokazują, iż wszystko jest możliwe, od przekopania działki po dźwiganie dużych wnuków. Zazwyczaj ból stawów czy kości zmniejszają aktywność ruchową pacjenta, a co za tym idzie pewne partie mięśni stają się co raz słabsze. Nagła akcja dźwigania, w wyniku zadziałania tabletki przeciwbólowej, może doprowadzić po prostu do nowej kontuzji albo pogorszenia stanu leczonego schorzenia - ostrzega.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post