Strona 1 z 1

MZ rozważa zakaz reklamy alkoholu

: 21 kwie 2017, o 18:56
autor: Asystentka
Wczoraj tematem wpływu reklamy na konsumpcję alkoholu zajmował się parlamentarny zespół do spraw rozwiązywania problemów uzależnień. Całkowity zakaz reklamy obowiązuje we Francji i Szwecji. Czy Polska będzie następna?

Co planuje MZ?

- Kwestia uzależnień i nadmiernej konsumpcji alkoholu to jedno z większych wyzwań jeśli chodzi o poprawę zdrowia publicznego, tłumaczył Dariusz Poznański, z-ca dyrektora Departamentu Zdrowia Publicznego MZ. - Wpływ reklamy na osoby młode oraz zależność dotycząca reklamy alkoholu, a ryzyka rozpoczęcia nałogu jest rzetelnie udowodniona. Obecność reklamy przyczynia się do inicjacji alkoholowej, a także zwiększa ilość alkoholu spożywanego przez osoby już pijące. Negatywne jest także to, że picie łączone jest z zabawą i pozytywnymi emocjami. Wysoka dostępność alkoholu o niskiej zawartości martwi szczególnie w kontekście spożycia go przez osoby niepełnoletnie. Według badań napoje alkoholowe są najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną wśród młodzieży, po którą sięga się częściej niż po papierosy. Niepokojące jest zacieranie wskaźników związanych z płcią, szczególnie w kontekście upijania się. Cześć krajów ma ograniczenia, cześć zakazy - rygorystyczne podejście to właściwy kierunek, kiedyś znajdziemy się w momencie, że takie decyzje będą podejmowane, uważa przedstawiciel MZ.

Reklama zachęca do spożycia alkoholu?
cd..politykazdrowotna.com