Strona 1 z 1

Reklama żelków dla dzieci pod obstrzałem UOKiK

: 20 lut 2017, o 19:23
autor: Asystentka
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął kolejne postępowania wobec producentów suplementów diety naruszających przepisy dotyczące reklamy. Tym razem na celowniku UOKiK znalazły się żelki dla dzieci i środek na odchudzanie.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stale monitoruje reklamy suplementów diety. Zdaniem UOKiK konsument nie jest właściwie poinformowany o tym, że reklamowany produkt jest suplementem – np. w reklamach telewizyjnych słowo „suplement” pojawia się przez bardzo krótki czas i jest napisane małą czcionką. Wątpliwości Urzędu budzi też przypisywanie tym produktom właściwości, które posiadają leki. Reklamy często sugerują szybką poprawę zdrowia czy zrzucenie wagi, wykorzystując autorytet farmaceuty czy pedagoga szkolnego.

Kolejne postępowania przeciwko producentom suplementów cd...politykazdrowotna.com