Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę apteki, która została ukarana przez inspekcję farmaceutyczną 20 tys. zł za złamanie zakazu reklamy aptek polegającego na kolportowaniu gazetek.
W maju 2014 r. WIF wszczął z urzędu postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie, czy spółka dopuściła się naruszenia zakazu reklamy apteki ogólnodostępnej i jej działalności przez prowadzenie reklamy apteki w postaci gazetek, w tym folderu "Czas na wzmocnienie" ważnego w dniach od 3 do 31 marca 2014 r.
W grudniu 2014 roku WIF nakazał zaprzestania prowadzenia reklamy apteki polegającej na kolportowaniu gazetek oraz nałożył karę pieniężną w wysokości 20 tys. zł. Ukarana spółka odwołała się od tej decyzji do GIF. Inspektora utrzymał jednak w mocy zaskarżone rozstrzygnięcie.
W uzasadnieniu decyzji organ wyjaśnił, że przedmiotem postępowania były gazetki noszące różne tytuły (np.: "Jesienne hity cenowe", "Trzymaj formę na lato!", "Poczuj się majowo!", "Czas na wzmocnienie", "Zadbaj o zdrowy wypoczynek") i oznaczona na dole pierwszej strony logo aptek "D.".
Gazetki zawierały m.in. informację: "Oferta ważna do (...) lub do wyczerpania zapasów", a także informacje o możliwości zamówienia produktów przez telefon lub na stronie doz.pl, oraz że ilość produktów w ofercie jest ograniczona. W gazetkach umieszczone zostały reklamy produktów leczniczych, suplementów diety, wyrobów medycznych, kosmetyków i innych artykułów, ze wskazaniem dwóch cen: wyższej (przekreślonej) i niższej.
W niektórych przypadkach podano informację o wysokości rabatu, informację, że cena obowiązuje tylko w "tygodniu zdrowia", wyrażenia "hit cenowy!", "bestseller" albo trzecią cenę (najniższą) oraz okres, w której obowiązuje. Organ zaznaczył, że gazetki dotyczyły produktów sprzedawanych w aptece, a ceny wskazane w gazetkach były cenami maksymalnymi, sugerowanymi przez franczyzodawcę, niemniej jednak apteka mogła sprzedawać produkty po cenach niższych, niż wskazane w gazetce. Gazetki były kolportowane jedynie w aptece. Ceny obowiązujące w aptece były zgodne z cenami wskazanymi w gazetkach. GIF zaznaczył, że reklama produktów przedstawionych w gazetce była prowadzona na podstawie zlecenia producentów i podmiotów odpowiedzialnych, udzielonego D. S.A.
WSA: to była reklama. Apteka ma zapłacić 20 tys. zł kary
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Za wakacyjne leczenie polski pacjent ma zapłacić 800 tys. zł
autor: admin. med. » 8 lut 2016, o 08:14 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1122 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
8 lut 2016, o 08:14
-
-
-
Pacjenci 75+ i tak muszą zapłacić za niektóre drogie leki z
autor: admin. med. » 22 wrz 2016, o 09:21 » w Smutno i śmieszne, w służbie zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1272 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
22 wrz 2016, o 09:21
-
-
-
Zakład opiekuńczo-leczniczy: co jest za darmo, a za co trzeba zapłacić
autor: admin. med. » 18 lut 2016, o 08:05 » w Porady ZUS, przydatne informacje, adresy do stron pomocnych, o seniorach - 0 Odpowiedzi
- 1075 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
18 lut 2016, o 08:05
-
-
-
Reklama farmaceutyków?
autor: admin. med. » 11 lut 2016, o 10:11 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 960 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
11 lut 2016, o 10:11
-
-
-
Reklama jak bajka dla dorosłych
autor: admin. med. » 9 maja 2016, o 06:53 » w Co ciekawego w świecie służby zdrowia - 0 Odpowiedzi
- 1031 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin. med.
9 maja 2016, o 06:53
-